Co nowego czeka nas w branży MICE w 2019r?

Rozpoczynamy nowy rok od przyjrzenia się trendom w wyjazdach Incentive. Co nowego nas czeka w 2019?
1. ZDROWIE. Wyjazdy Incentive w ostatnim okresie skupiły się w znacznej mierze na obiektach oferujących relaks, odpoczynek, poprawę zdrowia fizycznego i psychicznego. Dlatego tak chętnie wybierano obiekty posiadające w swojej ofercie zabiegi SPA, zajęcia sportowe czy ofertę zdrowych posiłków. To odpowiedź na współczesne standardy pracy i życia w nadmiernej ekspozycji na stres. Wyjazdy Incentive mają tym samym za zadanie pomóc znaleźć spokój ducha, odnaleźć chwilę dla wsłuchanie się w swoje potrzeby oraz zregenerować się do dalszych działań.
2. NOWE TECHNOLOGIE. Branża eventowa prześciga się w tworzeniu coraz bardziej inteligentnych systemów do obsługi wydarzeń. Budowane są specjalne aplikacje mobilne pozwalające na spersonalizowany dobór danych. Każdy gość może skorzystać z platformy informacyjnej, wizualizacje 3D wkraczają na prezentacje, VR i AR (virtual reality oraz augmented reality- rzeczystość rozszerzona) wkraczają do naszego otoczenia aby pokazać jeszcze szerzej produkt czy markę. Do komunikacji wykorzystywane są chatbots’y zamiast klasycznych punktów informacyjnych a Radio Frequency Identification (RFID) pozwala w łatwy sposób zaimportować dane na Twojego badga i zebrać listę potrzebnych Ci kontaktów- zwykle w połączeniu ze wspomnianymi dedykowanymi i spersonalizowanymi aplikacjami.
3. NOWE DESTYNACJE. Ostatnie dwa lata na rynku wyjazdowym widać wyraźne zmiany w doborze destynacji. Przecieranie nowych szlaków i poszukiwanie nowych kierunków wyjazdowych to odpowiedź na oczekiwania zamawiających. Nikt nie chce być mainsteamowy a goście i klienci oczekują odkrywania przed nimi miejsc, w których nigdy wcześniej nie byli, a najlepiej destynacji o których nigdy wcześniej nie myśleli lub nie słyszeli, no i najważniejsze aby destynacja nie była jeszcze wykorzystana przez konkurencję! Kluczowe staje się prześcignięcie rywali w pomyśle. Coraz chętniej wybierane są takie kierunki jak Islandia, Kolumbia czy Europa Wschodnia.
4. DOŚWIADCZANIE. Główny motyw najbliższych eventowych wydarzeń będzie się skupiał wokół tworzenia niezapomnianego doświadczenia dla uczestnika. Pokolenie millenistów zaczyna dyktować zasady na rynku. Dla tej grupy najbardziej oczekiwanym produktem są niezapomniane i unikalne przeżycia – dlatego musimy być przygotowani na nieznany dotychczas pęd do tworzenia ciągle nowych i bardziej angażujących pomysłów.
5. BUDOWANIE RELACJI. Współczesne relacje pomiędzy producentem a klientem zupełnie zmieniają swoje podstawy. Młode pokolenie nabywców oczekuje budowania wzajemnie korzystnych relacji poprzez dostarczanie produktów, które mają zaspokoić potrzeby i przynieść korzyści nie tylko sprzedawcy, ale i finalnemu użytkownikowi produktu. Widoczne działania zmierzają w kierunku ściślejszej relacji z klientami, np. poprzez budowanie platformy wiedzy czy możliwości wpływania na jakość i rozbudowę produktu poprzez zgłaszanie własnych pomysłów i uwag.
6. PERSONALIZACJA. Wykracza ze sfery życia prywatnego do życia zawodowego. Klienci nie chcą korzystać z identycznych usług jak wszyscy pozostali uczestnicy. Chcą decydować o sobie i swoim czasie. Chcą unikać tłumów i standardowych wyborów na rzecz indywidualnie dopasowanej usługi spełniającej oczekiwania wąskiej grupy lub jednostki. Zadanie nie zawsze jest proste ale satysfakcja klienta będzie nieoceniona.

Nowy rok zapowiada się pracowicie i ciekawie. Naszym zadaniem będzie połączenie wszystkich powyższych elementów i sprostanie wszystkim pojawiającym się nowym oczekiwaniom rynku. Nie możemy się już doczekać dokąd zabierze nas i naszych Klientów najbliższy rok!

Copyright by Arleta Rudnicka ©optimized-aoy7-768x458